zondag 30 december 2018

Mijn Top 10 slechtste films van 2018


Ondanks dat 2018 als een goed filmjaar begon en vele goede en vermakelijke films had, waren er helaas ook weer genoeg slechte films. Dit zijn de tien films die ik persoonlijk het slecht, saai of irritant vond dit filmjaar.

10
Peter Rabbit.
Net zoals de top 10 beste lijst begin ik deze lijst ook met een animatiefilm, want er waren helaas ook genoeg slechte animatiefilms dit jaar. Deze konden misschien vermakelijke zijn voor bepaalde kinderen, maar komen voor de meeste als wat simpel over en voor volwassen kijkers misschien zelf irritant. Net zoals Peter Rabbit. James Corden vind ik persoonlijk al een irritante man, die onnodig in films voorkomt. Hier sprak hij helaas de stem in van de hoofdrol van de film.

9
The Happytime Murders.
Jim Henson wist nog vermakelijke films van en over the Muppets te maken. Zijn zoon heeft dit jaar helaas de Muppets in een gehele andere richting weten te verfilmen met een film waar de Muppets aan drank, drugs en seks doen. Verder is de film gevuld met simpele of schuine humor waar je net van moet houden. Ik vond de film eerder niet respectvol overkomen tegenover Jim Henson. De film was zelf aangeklaagd door Sesamstraat, omdat de film hun personages in een slecht daglicht heeft gezet.

8
Night School
Night School is een echte Kevin Hart komedie. Als je fan bent van Kevin Hart zijn komedie stijl kun je wel van de film genieten. Als je zijn komedie stijl niks vindt, kun je ook weinig om deze komedie lachen. Een paar andere van de cast proberen ook leuk of komisch over te komen in deze film, maar worden door Kevin Hart, die de hoofdrol speelt en de film ook deels heeft geschreven en geproduceerd flink overschaduwt.

7
The Possession of Hannah Grace.
Dit was een late horrorfilm die nog begin december moest uitkomen. De film was al voor twee jaar in de werking, maar niemand wilde de film tot zich nemen. Ze hadden deze film gewoon beter kunnen cancelen, want het eindresultaat zat vol horror clichés, die in andere horrorfilms wel eens beter gedaan zijn. Helaas hebben ze de film toch doorgezet alleen zonder echt succes.

6
Kin.
Kin was gebaseerd op een korte film van Jonathan en Josh Baker dat niet goed werkte als een lange bioscoopversie. Het verhaal is ik erg verwarrend en onduidelijk verteld, waardoor je als kijker het verhaal moeilijk kan volgen. Op het einde proberen ze alles ook snel duidelijk te maken waar bekende acteurs een cameo hebben. Dit heeft helaas niet geholpen.

5
Mortal Engines
Mortal Engines had mooie beelden om naar te kijken. Meer had de film ook niet, want qua verhaal leek het wel alsof de schrijvers goede en bekende verhaallijnen uit betere films hadden gemixt met elkaar en zo een leuk verhaal probeerde neer te zetten. Een beetje filmkenner herkent verhaalpunten van de bekende films helaas wel terug in andere films. Een echte filmfan kan zich ook gemakkelijk irriteren aan de manier dat deze film overkomt als een slechte kopie van een andere film. Persoonlijk had ik dat met de manier waarop de film simpelweg momenten en scenes uit de originele Star Wars trilogie kopieert en op een mindere manier probeert neer te zetten.

4
Truth or Dare
Bij Truth of Dare hebben ze van een simpel spelletje een te ingewikkelde horrorfilm gemaakt. In het begin valt er nog om de domheid van de film te lachen, maar wanneer ze halverwege de film als een serieuze film proberen neer te zetten, valt er ook niet meer om de film te lachen. De film bevat dan namelijk een te ingewikkeld verhaal over hoe Truth or Dare een gevaarlijk dodelijk spel is geworden.

3
Slender man.
Video games worden vaak slecht verfilmd en dat was bij Slender Man precies weer het geval. Slender Man is een eenvoudig spelletje, maar met de film hebben ze dat weer in een onnodige lange en ingewikkelde film verandert. In de film moest Slender Man als symbool overkomen om milieuvervuiling tegen te gaan. Dit hebben ze dan op een domme en vergezochte manier geprobeerd te doen zonder succes.



2
The First Purge.
De Purge filmserie is op het tweede deel na nooit zo´n groot succes geweest. Na het derde deel leek de filmserie voorbij, maar helaas hebben ze ervoor gekozen om een onnodige prequel te maken dat later is vervolgd door een eigen tv-serie. Zo zijn de films en de serie leuk voor een bepaalde groep kijkers, maar verder hebben mensen er weinig aan.


1
Fifty Shades Freed.
Gelukkig is dit de laatste film van de Fifty Shades of Grey serie. De Twilight fan fictie is nu gelukkig voorbij. Het blijft me toch verbazen hoeveel fans en mensen deze films wisten te trekken, maar ik ga ervan uit dat na wat aantal jaren weinig nog over deze serie zullen spreken, net zoals nu het geval is met Twilight.

Aan het einde van deze film zat zelfs een epiloog, maar het duurde even voordat deze begon en vele bezoekers waren al opgestaan van hun stoelen om de zaal te verlaten, maar toe de epiloog begon gingen ze weer zitten.
Gewoon de zaal verlaten
voor de film echt is afgelopen. 
Ik vond dat het wel lang genoeg had geduurd en verliet de zaal als eerste zonder te weten waar de epiloog nou precies overging, maar dat kan mij tot vandaag de dag nog steeds niks schelen. Ik ben gewoon blij dat de Fifty Shades of Grey serie nu eindelijk is afgelopen.






Dit zijn de tien film die ik kan afraden om te zien. Ik ben blij dat ik ze na deze lijst gemaakt te hebben weer kan vergeten. Ik zeg niet dat je deze film zelf moet haten zoals ik dat hier doe. Als je wel plezier met een van deze films hebt gehad dan respecteer ik dat en vind dit dan eigenlijk vooral knap.

Graag wil ik iedereen weer bedanken van het lezen, volgen en liken van mijn reviews van dit jaar.
2019 ziet er goed uit qua films aan de vele goed en interessante trailers die al uit zijn. Hopelijk mag 2019 een goed film jaar worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten